Blog Sidebar

Travel

Journal

When, while the lovely valley teems with vapour around me, and the meridian sun strikes the upper surface of the impenetrable foliage of my trees.

HAYATIN GİZEMİNİ ANLATAN BİR KELİME: MERDİVEN
Hülya Küpçüoğlu

Ahmet Özel’in, 7-30 Nisan tarihleri arasında Antik Sanat Galerisi’nde gerçekleştireceği serginin adı “Merdivenler”… Sergi, sanatçının, son dönem tuval ve kağıt üzerine yağlı boya kullanarak gerçekleştirdiği resimlerini kapsıyor. Sanatçı önceki çalışmalarına atıfta bulunarak, insan kavramını, olgusal açıdan irdeliyor. Bu olgu, içinde barındırdığı felsefi söylem ile bir fenomen halini alıyor.  Merdiven, gizemli bir kelime… Doğar doğmaz başlayan yaşam serüveninde insanoğlu, deneyimlerle büyür ve olgunlaşır. Edindiği tecrübeler ona, denizin ortasındaki bir fener gibi,  kimi zaman hayat denizinde yol gösterir, kimi zaman ise yalnızca […]

Devamı

AHMET ÖZEL VE OLUŞUM ESTETİĞİ OLARAK SOYUTÇULUK
Kaya Özsezgin

2005 yılında Antik Sanat Galerisi’nde açılan ‘Merdivenler’ Sergisi Katalog yazısı Soyutçu estetiğin nerede başladığı ve nerede sonlandığı sorunu, yorum gerektiren ana konulardan biridir bilindiği gibi. Süreçsellik ifade eden “abstraksiyon” ve bu kavramın varış noktası olan “abstre”, bu anlayışı benimseyen her yapıt için, birbirinden farklı soyut kategoriler üzerinde düşünmeyi gerektirebilir. Böyle bir durum, gerçekliğin soyutçu mantıkla özdeşleşen boyutlar açısından derece ayrımlarının söz konusu olabildiği –olabileceği- varsayımına götürür bizi. Sanat değeri içeren bütün yapıtların “soyut” olduğu noktasından yola çıkan kimi düşünürler –bu […]

Devamı

GÖKTAŞLARI/HÜCRELER
Tijen Şikar

Ahmet Özel’in daha çok içsel semboller içeren resimlerini incelediğimizde göktaşları/hücreler neredeyse bir hiyoroglif düzeyine indirgenmiş biçimleriyle görülürler ve ön bilgi olmaksızın tanımlanabilmeleri çok güçtür. Sanatçının mitolojiden yola çıkarak göktaşı/ hücre ismini verdiği motif, “geometrik ve ‘serbest soyutlama”  kaynaştığı yapıtların tümünde görülür; esas tema olarak ortaya çıkar. Özel’in kullandığı sınırlı motiflerin fazla değişikliğe uğratmadan tekrar tekrar değişik  kombinasyonlarla  karşımıza çıkması, söz konusu motiflerin sınırlı  olsalar da sınırsız bir kullanım potansiyeli olduğunu kanıtlar. Sanatçının benzer motiflerle değişik kombinasyonlar yapması yapıtlarını anlayabilmemizi sağlayacak […]

Devamı